Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Τα βιβλία Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού: 21ος αιώνας



Απόγευμα 13ης Οκτωβρίου 2012, ώρα 6:30  ίσως λόγω τεχνικών προβλημάτων, στην αίθουσα 111, κατάμεστη νεαρών ακροατών, των ΤΕΙ Κοζάνης ο γράφων στα πλαίσια μαθημάτων στο Λαϊκό Πανεπιστήμιο Κοζάνης παρουσίασε συγκρίνοντάς τα ταυτοχρόνως  «Τα βιβλία Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού: 21ος αιώνας» .
Ακολούθησε έπειτα διάλογος μεταξύ εκφωνούντος κι ακροατών και μεταξύ των ακροατών. Επίσης τέθηκαν διάφορες ερωτήσεις κι ακόμα ορισμένοι τοποθετήθηκαν επί του ζητήματος.
Για να δείτε τη συνοδευτική οπτική παρουσίαση πατήστε εδώ.

3 σχόλια:

  1. Ενδιαφέρουσα οπτική παρουσίαση, όπως - ίσως- θα ήταν και η παράθεση κάποιων ερωτήσεων ή τοποθετήσεων ακροατών (ενδεικτικά έστω).
    Σκόρπια σχόλια, χάριν παιδιάς : 1. επανάσταση 1878: προσκόμιση νέων στοιχείων ή ιστορικός προβολέας (φαντάζομαι από ερώτηση σε προηγηθείσα διαφάνεια τέθηκε η επιλογή από το συντάκτη της ιστορικής αφήγησης γεγονότων για το φως ή το θάψιμο). 2. δάσκαλοι-διδάκτορες: μα από τα 4 άτομα συντακτικής ομάδας οι 3 σίγουρα (μαζί με τη γαλλικού) είναι και εκείνοι πλέον δρ. (ή έστω οι 2 υπ.δρ τότε ή λίγο μετά - τόση η διαφορά άραγε;) 3. ο τίτλος ίδιος με του γυμνασίου και - κυρίως- της γ΄ λυκείου γενικής (τυχαίο; δεν έχει και τόση σημασία, βέβαια) 4. Οι κειμενικές πηγές μάλλον λίγο δύσκολες. Κουβέντα για τα τετράδια εργασιών; 5. η πατριωτική από την ηρωική αφήγηση ποια διαφορά έχει(ίσως βερμπαλισμός vs διαμόρφωσης προτύπου ζωής; δύσκολο...). 5. Για την πραγμάτευση λεκτικώς, σύμφωνοι. 6. Για τον εμφύλιο σχολίασαν άλλοι αλλού (αυτό το μάτωσε μοιάζει, βέβαια, με το στέναζε προ αναθεώρησης!!!). 7. το μεγάλο κείμενο, πλούσιες πηγές βγαίνει άνετα στη χρονιά; (θα ήταν θετικό). Καλή συνέχεια.
    Υ.Γ. Πλάκα πλάκα ένα μεταπτυχιακό για σύγκριση θα ήταν μια χαρά (σε άλλο μπλογκ αναφέρθηκε ότι μπορεί να γίνει στα πλαίσια εργασίας εξαμήνου, καλό κι αυτό).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1.;
      2.Δρ. Ιστορίας Ιστορικού Τμήματος (έρευνα κλπ) - Δρ. Ιστορίας ΠΤΔΕ (διδακτική κλπ)
      3.Αν τίτλος ΣΤ΄ Δημοτικού=χ, τίτλος Γ΄ Γυμνασίου=ψ και τίτλος Γ΄ Λυκείου=χ, τότε έχουμε το τρίπτυχο χ-ψ-χ, δηλαδή ομοιότης άκρων ή λογοτεχνικώς κύκλος.
      4.α)δύσκολο κι εύκολο σχετικό: εξαρτάται από το σερβίς β) στα ΤΕ ελάχιστο μάλλον αναγνωστικό ενδιαφέρον
      5. Οι πατριώτες αδρό σύνολο, οι ήρωες δακτυλοδεικτούμενοι
      6. Για τον εμφύλιο μηδενική αναφορά, καθώς ματώματα και στοναχές...
      7. η άνεση της χρονιάς επαφίεται στον τραπεζοκόμο
      Υ.Γ. α) Δύο οι πρόσφορες συγκρίσεις: η των αποδομητών και η των παραδοσιακών. β) Αγνοείται το "άλλο μπλογκ". γ) Μερσί για το σχόλιο!

      Διαγραφή
    2. 1. σαφέστερα: δεν υπάρχουν νέα στοιχεία για το 1878, απλώς μάλλον διαφορετική αξιολόγηση ιστορικών στοιχείων/γεγονότων προς παράθεση σε μια σχολική ιστορία. 2. ένα εγχειρίδιο σχολικής ιστορίας προάγει/παράγει την ιστορική γνώση ή τη μεταλαμπαδεύει με πυξίδα τη διδακτική της ιστορίας; Εξάλλου και οι δύο δρ. δεν είναι επιστημολογικά επαρκείς (ασχέτως αντικειμένου); 3. Ντάξει, το επιστητό είναι ενιαίο, αλλά τα φιλολογικά σχήματα λόγου έχω να τα ακούσω από το γυμνάσιο και δυσκολεύτηκα να "το πιάσω"! 4. Η μπάλα στην εξέδρα! (παντέρμοι δάσκαλοι...)5,6. Και; (ανολοκλήρωτοι συλλογισμοί- μπορεί και κιουτούκ' αναγνώστης). Καλά, οι συγκρίσεις είναι όσες και οι συγκρίνοντες, πεπερασμένα τα θεωρητικά πλαίσια. Αρκετοί μεταπτυχιακοί έχουν ιστολόγιο, πού να τα παρακολουθήσει κανείς. Τσοκ μερσί για την απάντηση.

      Διαγραφή